Uitwaaiwedstrijd 2013

Woensdag, 18 december 2013

Zaterdag 14 december hebben we als afsluiting van het visseizoen onze jaarlijkse uitwaaiwedstrijd gevist. Hier leest U het verslag van de wedstrijd met de uitslag.

Deze jaarlijks terugkerende wedstrijd wordt normaliter altijd gehouden in het Oldambtmeer te Oostwold. Toch zijn we dit jaar (noodgedwongen) uitgeweken naar Beerta. in de week voor de wedstrijd hebben een aantal leden hun geluk beproefd ( wedstrijdvervalsing / voorkennis vergaren / voerstekje????) maar kwamen tot de ontdekking dat in Oostwold zeer weinig werd gevangen. Daarom hebben ze voorgesteld aan de wedstrijdleiding ( in naam van Stoffer Tolk) een andere locatie te kiezen.

Zaterdagochtend was menigeen dan ook verrast dat uitgeweken werd naar een andere locatie. "Ach, wat kin't ook scheeln, as we mor vis vangn", en zo is het natuurlijk ook.

Vol goede moed hebben we ons geluk in Beerta beproefd, en we hebben gezamelijk een hele leuke vismorgen gehad, waar in de pauze was gezorgd voor een broodje hete knakworst en 'n Mummelmann (lekker).

Stoffer heeft het volgende hieromtrent geschreven:

Moi ,
ook dit jaar was er weer een uitwaaiboudeltje van H.O.G.
We mochten dit jaar vissen in Beerta .
Dankzij onze grootste struunderd van HOG konden we hier terecht .
Er werd goed gevangen !!
Ook de catering was goed verzorgd dankzij onze sponsor Jan Bluhm !!
Ik hoef dankzij hem geen financiele uitleg te geven over de gemaakte kosten .
Jan , namens alle viskeluu van vandaag : Gewoon Bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!
Jammer dat je er niet bij was .
Het was voor mij zowel als mederegelaar BERT een genoegen om te zien dat iedereen er veel schik in had .
Ook na de "wedstrijd "was er veel hilariteit , want wie vangt er een vis zonder kop ?
Ook nadien bij ons stamcafe Reumerman werden er [zoals gewoonlijk ]sterke verhalen verteld over de joekels die gemist werden.
Bij de prijsuitreiking werd ook het boek van onze viskeman Kootje Kolk beschikbaar gesteld.
Al met al was het weer een fijne visdag .
Neem je potlood en de agenda voor 2014 en vul maar 13 dec. uitwaaiboudeltje in .
Want ook den zolt weer weezn !

Het zol weer weezn , Stoffer Tolk