Veel deelnemers, weinig aanbeten 2e-winterwedstrijd HOG

Vrijdag, 17 februari 2023

Op zaterdag 11 februari werd de 2e-winterwedstrijd gehouden in de Eexta-haven. De proefvissers hadden de week ervoor goed gevangen maar zoals zo vaak is dat geen garantie op een goede vangst.

Een boven verwachting grote groep wedstrijdvissers kwam op deze wedstrijd af. Blijkbaar hadden ze de berichten gelezen over de vangsten in dit water. Zowel met de feeder als met de vaste stok kan hier de vis worden belaagd en de verdeling was ook ongeveer fifty fifty.

Het weer was omgeslagen. Scheen de voorgaande dagen de zon uitbundig, vandaag was ze verscholen achter een dik wolkenpakket. De matige wind die dwars over het kanaal stond maakte het voor het gevoel nog kouder. Dit was misschien ook de reden dat de vissen niet happig waren. Want de aanbeten waren schaars. Wel werd af en toe een brasem gevangen maar bij  veel vissers werd het geduld  op de proef gesteld.

Om 12:30 uur was het tijd om de vangst te wegen. Helaas had een weger de verkeerde eenheid op zijn weegschaal waardoor de vangst bij een aantal vissers groter leek dan hij was. Pas later kon dit worden gecorrigeerd.

Winnaar werd Jan Delger. Hij ving met de feeder een aantal brasems en bleien. Jan Aardema viste zich met 3 brasems naar de tweede plaats. Ook met de feeder. Kootje Kolk viste wel met de vaste hengel. Met 2 brasems en enkele kleinere vissen was een mooie derde plaats zijn deel. Alle drie kregen ze een tas met boodschappen. De rest ving meestal niet meer dan 2 vissen. Maar ook zij gingen niet met lege handen naar huis.

In maart wordt de derde en laatste winterwedstrijd gehouden. De datum is nog niet bekend. Dus hou de groepsapp in de gaten. Misschien dan een slechte generale en een goede uitvoering! Het blijft vissen.

Alex vangt na uren geen aanbeet nog een baars en een blankvoorn.

Pieter vangt 2 minuten voor tijd nog deze prachtige zeelt van 1880 gram.
Ook Willem vangt op het eind nog een zeelt, net iets lichter dan die van Pieter.

Jan Delger (1), Jan Aardema (2) en Kootje Kolk (3)