Update vissen in coronatijd

Dinsdag, 1 februari 2022

Op de persconferentie van afgelopen dinsdag 25 januari maakte het kabinet bekend dat ondanks record hoge besmettingscijfers de samenleving weer verder opengaat. Oorzaak is de omicronvariant die een stuk minder ziekmakend is en de hogere bescherming door vaccinaties, boosters en al eerder opgedane besmettingen met het coronavirus. Door de verdere openstelling van de maatschappij mogen sportcompetities weer worden opgestart. Ook de wintercompetitie van het district De Grensstreek waarvan de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar op 15 januari niet door kon gaan vanwege de lockdown kan weer verder gaan. Laten we hopen dat dit de laatste lockdown was die viswedstrijden afgelopen 2 jaar periodiek onmogelijk maakte.

Dit is het bericht van Sportvisserij Groningen Drenthe over de laatste versoepelingen:

Beste bestuursleden van de aangesloten hengelsportverenigingen,

Het zal u ongetwijfeld niet zijn ontgaan dat het kabinet op dinsdag 25 januari 2022 een aantal versoepelingen aangekondigd van de maatregelen rond het coronavirus. Dit ondanks het hoge aantal besmettingen. Deze maatregelen zijn ingegaan op woensdag 26 januari 2022 om 05.00 en hebben ook te maken met de wedstrijdvisserij. Deze informatie is onder andere na te lezen op onze website www.vissen.nl en op de website van Sportvisserij Nederland. (www.sportvisserijnederland.nl)

Wedstrijdvissen
Sportwedstrijden zijn weer toegestaan, dus er kunnen ook weer wedstrijden worden gevist. Dat betreft zowel onderlinge wedstrijden als wedstrijden tegen andere clubs. Wedstrijden kennen geen verplichte eindtijd, maar sportkantines zijn geopend tot 22.00 uur en ook publiek moet om 22.00 uur de wedstrijd verlaten. Daarbij is een coronatoegangsbewijs verplicht voor sporters van 18 jaar en ouder die gebruikmaken van faciliteiten op buitensportlocaties, zoals de kantine en toiletten.

Samen verder
Na bijna 2 jaar ervaring met de corona-aanpak, hebben we geleerd hoe moeilijk het is om met maatregelen om te gaan die ons dagelijks leven beperken. En met versoepelingen. Niemand wil dat over enkele weken de heropening moet worden teruggedraaid. Daarom moeten we blijven opletten en elkaar helpen bij het naleven van de algemene maatregelen en adviezen die nog wel gelden. Want alleen zo komen we samen verder. Op dinsdag 8 maart besluit het kabinet opnieuw of er meer kan.

Kijk voor alle informatie over de laatste update op de website van de Rijksoverheid (www.rijksoverheid.nl).