Aanpassing federatieve selectiewedstrijden

Zondag, 23 mei 2021

Sportvisserij Groningen Drenthe heeft door de coronapandemie de organisatie rondom de federatieve selectiewedstrijden aangepast. Lees verder voor het bericht hierover dat we van Sportvisserij Groningen Drenthe ontvingen:

Wijzigingen federatieve selectiewedstrijden 2021

Vanwege corona mogen op dit moment nog steeds geen wedstrijden worden georganiseerd. Dit gooit de planning van een groot aantal geplande federatieve selectiewedstrijden in de war. Sportvisserij Nederland en de federaties hebben daarom besloten om, net als vorig jaar, de diverse Open Nationale Kampioenschappen door open inschrijving te laten plaatsvinden en niet door federatieve selectiewedstrijden. Afhankelijk van de maatregelen rond het coronavirus, kijken we of we later in het jaar nog federatieve wedstrijden kunnen organiseren. Nader bericht hierover volgt nog. Kijk ook op https://www.vissen.nl/actueel/15853/inschrijvingen-open-nationale-kampioenschappen-2021.html

Federatief Clubkampioenschap

Het Federatief Clubkampioenschap blijft wel de selectie voor het Open Nationaal Kampioenschap Clubs. Dit jaar organiseren we, in verband met corona, geen voorrondes. We vissen dit jaar één federatieve finalewedstrijd op zaterdag 11 september, waar alle verenigingen en combiverenigingen aan mee kunnen doen. De beste twee verenigingsteams gaan door naar het Open Nationaal Kampioenschap Clubs op 30 oktober 2021. Nieuw is ook dat het aantal deelnemers maximaal 15 is. Er mogen meerdere teams van één vereniging meedoen, maar ook een combiteam van meer verenigingen, als het er maar minimaal 5 en maximaal 15 deelnemers per team zijn. We zetten de inschrijvingen open als er weer wedstrijden gevist mogen worden.

55+ Wedstrijd om de Klaas Harm Landbokaal

Vanwege de onzekerheid rond het coronavirus, hebben we besloten om de eerste 55+ wedstrijd om de Klaas Harm Landbokaal van de laatste woensdag van juni te laten vervallen. Dit jaar vissen we alleen de 55 + wedstrijd op 29 september.

Streetfishing

Nieuw dit jaar is het Federatief Kampioenschap Streetfishing op zondag 26 september in de stad Groningen, dat als selectiewedstrijd dient voor het ONK Streetfishing in Utrecht. Nederland heeft dit jaar de primeur want er wordt voor het eerst ook een Wereldkampioenschap Streetfishing georganiseerd, ook in Utrecht.

Meer informatie over de diverse federatieve wedstrijden is te vinden op https://www.vissen.nl/wedstrijden/inschrijven.html