Update wedstrijdvissen in coronatijd

Zaterdag, 16 januari 2021

Afgelopen dinsdag 12 januari heeft het kabinet op een persconferentie bekend gemaakt dat de lockdown verlengd wordt tot 9 februari. De wintercompetitie van het district De Grensstreek was al doorgestreept. Vissen kan nog wel op individuele basis. Zie het bericht hierna van Sportvisserij Groningen Drenthe:

Beste bestuursleden van de aangesloten hengelsportverenigingen,

De overheid heeft de maatregelen om het coronavirus terug te dringen in ieder geval verlengd tot en met 9 februari 2021. Dat betekent dat er in ieder geval tot en met 9 februari geen wedstrijd gevist mogen worden. Wedstrijden tot en met deze datum zijn daarom afgewezen.

Op dit moment mogen alleen groepjes van maximaal 2 mensen samen vissen daarbij oog houdend voor ten minste 1,5 meter afstand. Uitzonderingen hierop zijn mensen die tot hetzelfde huishouden behoren en kinderen tot en met 12 jaar.

Met vriendelijke groet,

Renate Reinders-Jager