Update wedstrijdvissen in coronatijd

Zaterdag, 26 december 2020

Het coronavirus blijft het dagelijks leven nog steeds beheersen maar het goede nieuws is dat in recordtijd goed werkende vaccins zijn ontwikkeld. Op 8 januari wordt gestart met vaccineren. Een mooi vooruitzicht. Voorlopig zullen de komende maanden nog in het teken staan van een strengere lockdown die het kabinet 14 december heeft afgekondigd. Voor Groningers lijkt de kans op besmetting veel groter dan in het voorjaar tijdens de eerste golf. Hou daarom nog vol en blijf gezond. Sportvisserij Groningen Drenthe heeft een update uitgegeven wat de strengere maatregelen voor de sportvisserij betekent. Zie verderop. In ieder geval zijn de RESTERENDE WEDSTRIJDEN VAN DE WINTERCOMPETITIE 2020-2021 AFGELAST. Alleen of met z'n tweeën gaan vissen is echter nog steeds mogelijk.

Bericht Sportvisserij Groningen Drenthe:

Beste bestuursleden van de aangesloten hengelsportverenigingen,

In verband met de lockdown die de Nederlandse overheid heeft ingesteld tot 19 januari, is het niet mogelijk wedstrijden te vissen. Aangevraagde wedstrijden voor deze periode, zijn afgewezen.
Er mag maximaal met 2 personen worden gevist. Uitzonderingen hierop zijn mensen die behoren tot hetzelfde huishouden en kinderen tot en met 17 jaar.
Wij verzoeken u dringend zich aan deze maatregelen te houden en het aantal contactmomenten met anderen te beperken. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de verspreiding van het coronavirus wordt geremd.