Update wedstrijdvissen in coronatijd

Donderdag, 19 november 2020

Een update bericht van Sportvisserij Groningen Drenthe:

Dinsdag 17 november heeft het kabinet besloten om de extra coronamaatregelen die twee weken geleden zijn ingesteld terug te draaien. We gaan nu dus terug naar de situatie van de gedeeltelijke lockdown.

De basisregels blijven hetzelfde: houd minimaal anderhalve meter afstand tot elkaar, blijf zoveel mogelijk thuis (reis zo min mogelijk) en neem de hygiëneregels in acht. Je kunt nog altijd naar buiten om een frisse neus te halen, bijvoorbeeld door te gaan vissen. Je mag nu ook weer met een groep van maximaal vier verschillende personen naar buiten. Daarbij blijven uiteraard wel de basisregels van kracht.

Corona en sport
Het kabinet heeft maatregelen voor sportwedstrijden voor onbepaalde tijd verlengd. Dit betekent dat er in Nederland voorlopig geen wedstrijden mogen worden gevist – van lokaal tot landelijk niveau. Een groep van 4 vissers is dus het maximum. Vis geen wedstrijden met meer mensen, zorg voor je eigen veiligheid en die van anderen. Kijk voor meer informatie over de spelregels voor sport op de website van de Rijksoverheid.

Handhaving
Gelukkig kan er nog steeds worden gevist. Om te kunnen blijven vissen, is het belangrijk dat iedereen zich netjes gedraagt langs en op het water. Laat dus geen afval achter, ook als dat niet van jou is, en veroorzaak geen overlast. Neem naast de coronaregels ook de sportvisserijregels in acht. Daar zal ook toezicht op worden gehouden door handhavers.

Meer over corona en sportvissen in het dossier van Sportvisserij Nederland.