Update wedstrijdvissen in coronatijd

Donderdag, 5 november 2020

Update bericht van Sportvisserij Groningen Drenthe:

Beste bestuursleden van de aangesloten hengelsportverenigingen,

Dinsdag 3 november heeft het kabinet besloten om voor de komende twee weken extra maatregelen in te stellen om het aantal coronabesmettingen terug te dringen. Deze maatregelen komen bovenop de huidige gedeeltelijke lockdown en betreffen ook de sportvisserij.

De basisregels blijven hetzelfde: houd minimaal anderhalve meter afstand tot elkaar, blijf zoveel mogelijk thuis (reis zo min mogelijk) en neem de hygiëneregels in acht. Je kunt nog altijd naar buiten om een frisse neus te halen – bijvoorbeeld door te gaan vissen – maar nieuw is dat de grootte van een groep uit maximaal 2 personen van verschillende huishoudens mag bestaan. Ga dus alleen of hoogstens met één vismaat op pad en neem daarbij de basisregels in acht.

De maatregelen zijn door het kabinet verlengd tot half december. Dat betekent dat er tot en met 15 december 2020 geen wedstrijden gehouden mogen worden. Alle aangevraagde en goedgekeurde aanvragen tot deze datum, zullen alsnog worden afgewezen door ons federatiekantoor en daarna verwijderd worden uit het VWRP, het online wedstrijdprogramma. De aangevraagde wedstrijden vanaf 16 december 2020 blijven voorlopig staan, tot het kabinet meer duidelijkheid geeft over de coronamaatregelen na 15 december 2020. Dan ontvangt u opnieuw bericht.

Wij verzoeken u vriendelijk om dit ook aan uw leden te communiceren. Laten we allen onze verantwoordelijkheden nemen en ons aan de maatregelen houden, zodat het vissen in deze coronatijden nog mogelijk blijft.

Tot zover het bericht van Sportvisserij Groningen Drenthe.

Het houdt tevens in dat de wintercompetitie van het district De Grensstreek tot in ieder geval januari stil ligt.