Update wedstrijdvissen in coronatijd; start wintercompetitie uitgesteld

Donderdag, 15 oktober 2020

Kort na het einde van de zaterdagmorgen- en dinsdagmiddagcompetitie is Nederland sinds gisteren 14 oktober 20:00 uur weer in een gedeeltelijke lock-down gegaan. Gelukkig hebben we de competities dus nog op tijd kunnen afronden. De gedeeltelijke lock-down is voorlopig voor 4 weken (tot en met 11 november) en daarna wordt de situatie opnieuw beoordeeld. Voor onze uitwaaiwedstrijd in december is het wel of niet kunnen doorgaan dus nog niet bekend. Voor de wintercompetitie van het district De Grensstreek betekent de nieuwe maatregelen dat de start komende zaterdag 17 oktober en de tweede wedstrijd op 7 november sowieso niet doorgaan. Zie hierna de e-mail die het bestuur hierover heeft ontvangen van Sportvisserij Groningen Drenth:

Beste bestuursleden van de aangesloten hengelsportverenigingen,

De nieuwe maatregelen die op 13 oktober zijn aangekondigd door het kabinet, betekenen voor de sport dat iedereen vanaf achttien jaar alleen mag sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan vier personen.

Wedstrijden zijn niet toegestaan de komende vier weken, tot en met 11 november 2020.

Dit geldt voor alle viswedstrijden van lokaal tot landelijk.

Nadat de toestemmingen voor de wedstrijden zijn ingetrokken en de aanvragers van de wedstrijden bericht hebben ontvangen, worden ze uit het online wedstrijdsysteem VWRP verwijderd.

De uitzondering is de jeugd tot 18 jaar. Onderlinge viswedstrijdjes en andere activiteiten binnen de eigen vereniging mogen voor hen nog.

Met dit besluit houden wij ons aan bij de richtlijnen van de overheid, het RIVM en de NOC*NSF en Sportvisserij Nederland. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en willen de verspreiding van het coronavirus tot het minimum beperken. Wij gaan ervanuit dat jullie deze maatregel verder communiceren binnen de vereniging en laten we er met zijn allen voor zorgen dat we gezond blijven!