Wedstrijden week 26 (22-28 juni)

Woensdag, 1 juli 2020

In week 26 zijn 3 wedstrijden gevist, in alle competities.

Dinsdag 23 juni hadden de dinsdagmiddagvissers onder tropische omstandigheden hun tweede wedstrijd. Gevist werd  op een nieuwe stek in de Westerwoldse Aa bij Bad Nieuweschans, vlak naast de A7. De vangst was redelijk. Met de feeder aan de overkant vissen, leverde de meeste vis op. Bert werd eerste met 3160 gram, vlak daarna Jan Delger met 3030 gram. Derde werd good-old Kootje met 1640 gram. Gemiddeld werd door de 9 vissers 1231 gram gevangen. Bert zag vlak aan de kant nog een koikarper zwemmen en Hero en Geert verspeelden hun tuig door een sterke vis (karper?).

Bert vangt een knappe brasem

de vangst van Bert

Vangst Kootje

vangst Jan Delger

vangst Rosken

vangst Geert

De dag erna was het de beurt aan de woensdagavond vissers. Onder zomerse omstandigheden was het Winschoterdiep tegenover plan Noord Winschoten het wedstrijdwater. De vangst was matig met drie keer de nul. Vorige jaar vingen we hier gemiddeld nog 2698 gram, deze avond slechts 953 gram. Eerste werd net als vorige week Adolf met 2870 gram. De vis werd van ver gehaald met de feeder strak aan de andere kant van het kanaal. Tweede werd Cees met 2160 gram en derde Geert met 1410 gram.

weegtijd, Tonnie haalt zijn leefnet op.

de vangst van Tonnie

Tenslotte was het zaterdagmorgen 27 juni de beurt aan de zaterdagvissers. Visplek: Woudbloem, een water waarin we normaal in het voorjaar vissen. Aangezien alle voorjaarswedstrijden i.v.m. corona zijn vervallen toch eens in een zomermaand hier proberen vis te vangen. Het viel niet mee om grote vis te vangen. De grote brasem die hier in het voorjaar vaak massaal aanwezig is, was grotendeels vertrokken. De vangst bestond nu voornamelijk uit roodvoorntjes, blankvoorntjes, baarsjes en bliek. Degene die toch een dikke brasem of zeelt ving deed mee met de strijd om de bovenste plaatsen. De 14 deelnemers vingen uiteindelijk 1551 gram gemiddeld. Het laagste gemiddelde van de afgelopen 5 jaar. Vorig jaar was het bijna twee keer zoveel met 2855 gram en in 2018 zelf vijf keer zoveel met 7580 gram. Eerste werd net als de vorige keer Adolf. Hij zit duidelijk in een goede flow. Met 4580 gram werd hij eerste. Goede tweede werd Edwin die 4120 gram had, vlak daarna gevolgd door Geert die 4020 gram ving. Voor het eerst hadden we een paar buien tijdens een wedstrijd. Verder was het rustig en voornamelijk bewolkt weer, prima visweer dus. Maar in de middag volgden een paar heftige onweersbuien met sterke rukwinden en grote hagelstenen. Gelukkig waren wij toen al weer thuis.

Regenbui!

de vangst van Geert

de vangst van Adolf; de zeelt had voorin een haak in de bek die enige tijd ervoor was verspeeld.