Update coronavirus en wedstrijden

Zaterdag, 16 mei 2020

Waarschijnlijk zullen verenigingswedstrijden vanaf 1 juni weer worden toegestaan. Volgende week zal na het goedkeuren van een sportvisprotocol waarin de voorwaarden staan waaraan de vereniging zich moet houden groen licht worden gegeven door Sportvisserij Nederland en de federaties. Zie hieronder de mail van onze federatie waarin dit staat:

U ontvangt deze week nader bericht over het vissen van wedstrijden door verenigingen na 1 juni 2020.

Na overleg met de federaties, Sportvisserij Nederland en NOC*NSF, is er een sportvisprotocol opgesteld voor verenigingen om toch te kunnen vissen na 1 juni 2020. Dit sportvisprotocol ligt in lijn met het sportprotocol dat al is opgezet door NOC*NSF, de sportbonden en Nederlandse Gemeenten.

NOC*NSF heeft op dit moment het sportvisprotocol ter beoordeling ontvangen. Wij verwachten dat zij dit volgende week hebben goedgekeurd, eventueel met aanpassingen. U ontvangt volgende week nader bericht, met daarbij het sportvisprotocol zodat u kunt nalezen aan welke voorwaarden uw vereniging moet voldoen om te kunnen vissen.

Wij beseffen dat het anders zal zijn dan vóór deze coronapandemie. Helaas is dat met veel zaken zo. Het belangrijkste is, dat er nog een mogelijkheid is om verenigingscompetities te vissen en dat we dit op een zo veilig mogelijke manier kunnen doen.