Cees Klungel kampioen wintercompetitie district De Grensstreek

Dinsdag, 10 maart 2020

Afgelopen zaterdag werd de achtste- en laatste wedstrijd gevist in de wintercompetitie van het district De Grensstreek.

De vangst in het Mussel A-kanaal tussen Veele en Veelerveen was zeer matig. In de flinke stroming werd door de 21 deelnemers slechts af en toe een vis gevangen. Adolf ving 9 vissen met 2200 gram, genoeg voor de eerste plaats. Bert volgde met 1520 gram en Rebko Bijholt met 1420 gram. Gemiddeld 509 gram per deelnemer.  Door de vele regen van afgelopen weken werd niet alleen flink afgestroomd door het waterschap maar was ook de laan langs het water op meerdere plekken erg modderig zodat de auto na de wedstrijd wel een wasbeurt kon gebruiken.

Door de zachte winter konden alle wedstrijden op de geplande datum doorgaan. De vangsten waren minder dan vorig jaar. Vooral bij de wedstrijden in de haven van Winschoten en het Grevelingskanaal (Annerveensekanaal) was het sprokkelen om vis in het netje te krijgen. In het Damsterdiep werd slechts een vis gevangen door Willem. Deze vis was ook nog eens gehaakt in een vin. Gemiddeld is per deelnemer per wedstrijd 703 gram vis gevangen. Vorig jaar was dit met 2137 gram ruim drie keer zoveel.

Cees viste weer een uitstekende competitie en kon een mindere laatste wedstrijd hebben om toch kampioen te worden. Hij ving ook het meeste gewicht bij elkaar: 15510 gram. De terechte kampioen. Zo heeft hij alle competities waaraan hij heeft deelgenomen glansrijk gewonnen. Zou hij dat komend jaar kunnen herhalen? Bert, de winterkampioen van vorig jaar, Jan Steenhuis en Willem streden tot het eind om de tweede plaats die Bert op basis van gevangen gewicht in zijn voordeel besliste. Zo kreeg de wintercompetitie hetzelfde podium als de zaterdagmorgencompetitie van HOG.

Met 13 (sub)leden was HOG weer goed vertegenwoordigd.

De volgende wintercompetitie begint op zaterdag 17 oktober.

Mussel A-kanaal tussen Veelerveen en Veele

de kampioenen met v.l.n.r.: Bert (2e), Cees (1e)en Willem (3e)