Wedstrijden week 16

Maandag, 22 april 2019

Afgelopen week werd een wedstrijd gevist, de tweede wedstrijd van de zaterdagmorgencompetitie.

Was het vorige week zaterdag nog winters, eergisteren was het zomers. Dat kan in april. De 17 deelnemers hadden er zin in om in de mooie omgeving van het Boelo Tijdenskanaal tussen de Wymeersterbrug en de Lethebrug een mooie vangst te realiseren. Dat viel echter behoorlijk tegen. Na een goed begin werden de aanbeten al snel minder. In de laatste uren werd slechts sporadisch nog een vis aan het leefnet toevertrouwd. De vangst bestond vooral uit blankvoorn en blei. Daarnaast werden enkele mooi gekleurde ruisvoorns uit het water gehengeld. De brasem is nog steeds niet los. Wel werden grote baarsen gevangen die echter tot de laatste zaterdag in mei nog niet meetellen. Een bijzondere vangst deed Tonnie met een snoekje van ongeveer 30 cm.

De top 3 bestond uit Bert en de beide Willems die nog 4 en 3 kilo ter weging konden aanbieden. Gemiddeld was de vangst met 1629 gram matig.

het snoekje van Tonnie wachtte niet op de fotograaf en viel in het water terug

Rosken vist met zowel de feeder als de vaste stok; de vangst is mager.

Tonnie en Emmo hebben het ook niet druk met vangen.

net als Adolf

er werden flinke baarzen gevangen zoals deze van 33 cm door Adolf

een nordic walking trainingsgroepje kwam een paar keer langs, met een trainster die luide instructies gaf.

de magere vangsten van Rosken en …

… Adolf