Slechte vangsten nachtkoppelwedstrijd

Vrijdag, 21 september 2018

Aan de nachtkoppelwedstrijd die dit jaar werd gehouden in het weekend van 21 op 22 juli in het Termunterzijldiep bij Borgsweer namen 7 koppels deel. De vangsten vielen, op die van de winnaars na, erg tegen.

De afgelopen jaren werd de nachtkoppelwedstrijd gevist in het A.G. Wildervankkanaal bij Veendam. De vangst viel vorig jaar echter tegen en daarom werd gekozen voor een nieuwe stek. Eerst werd gedacht aan het Afwateringskanaal van Duurswold maar daar werd het vissen in het donker toch wel moeilijk geacht met de overvloedig aanwezige waterplanten. Daarnaast is de berm langs de smalle rechte weg niet zo breed wat gevaarlijke situaties kan opleveren. Daarom werd voor het alternatief gekozen bij Borgsweer.

Het weer was goed en de deelnemers hadden er zin in. Sommigen kozen direct voor de feederhengel terwijl anderen eerst de vaste hengel ter hand namen. Helaas bleven aanbeten bij de meeste feederaars uit. Met de vaste hengel werd wel kleine vis gevangen. Af en toe werd een flinke brasem gevangen, met name aan de uiteinden van het parcours. Vooral het koppel Jan Aardema/George Mulder ving nog een mooi partijtje dikke brasems zodat zij nog ruim 25 kg ter weging konden aanbieden. Daarmee versloegen zij het koppel aan de andere kant van het parcours Willem Mulder/Bert van der Laan ruimschoots. Willem en Bert vingen aanzienlijk minder dikke brasems waardoor hun totaal gewicht net onder de 10 kg bleef. De tussenliggende koppels kregen weinig beet. Alex Wassing wist nog 3 brasems te vangen en met het gewicht van de kleine vis van zijn koppelmaat Jan Steenhuis kwamen ze op een totaal van 4.5 kg genoeg voor de derde plaats.
De aanbeten van de andere koppels waren zo schaars dat enkele vissers in de auto een dutje deden. Een koppel besloot om maar het bed thuis op te zoeken.

Volgend jaar op ander water hopelijk een betere vangst!

Emmo Meijer klaar voor de laaaaange nacht

Arjan Oolders vangt met de vaste hengel kleine vis.