Hollands zomerweer en een bijzondere vangst

Maandag, 18 juni 2018

Afgelopen week zijn er weer 2 wedstrijden gevist; een dinsdagmiddagwedstrijd bij Scheve Klap waar de vangst mager was maar wel een bijzondere vangst werd gedaan en een woensdagavondwedstrijd bij Duurkenakker waar redelijk gevangen werd.

Dinsdag 12 juni was de 7de middagwedstrijd bij Scheve Klap. Het was voor de 11 deelnemers schrapen om een vis in het leefnet te krijgen. Een uitschieter was Bert van der Laan die met de feeder vlak bij de brug nog een 6-tal dikke brasems en een aantal kleinere vissen wist te vangen. De rest moest het doen met enkele kleinere vissen en een enkele dikke brasem. Een bijzondere vangst deed Hendrik Sportel die een karper ving van 55 cm! Daar had hij wel even werk aan. Het was een stuk frisser dan de afgelopen weken, de zon ging schuil achter een dik wolkenpakket en de noordwestenwind wakkerde aan tot krachtig. Het water was nog wel warm, ruim boven de twintig graden.

Derk de Boer haalt alles uit de kast om een vis te vangen: lange- en korte hengel en een werphengel.

Uiteindelijk vangt hij  10 vissen waaronder deze mooi gekleurde ruisvoorn. Daarmee wordt hij tweede achter Bert.

de prachtige schubkarper die Hendrik Sportel wist te vangen aan zijn werphengel

de trotse Hendrik met zijn karper van 55 cm, de langste en veruit de zwaarste vis die vandaag werd gevangen.

Woensdagavond 13 juni stond de 7de wedstrijd op het programma. Gevist werd in het A.G. Wildervanckkanaal bij Duurkenakker (voor de loodsen). Het weer was aangenaam. De zon brak later nog door en de wind nam af. De vangst was ook redelijk. Achteraan op het parcours werden de beste vangsten gedaan. Eerste werd Bert met 5320 gram. Met de feeder had hij veel beet aan de overkant. Een uitzondering was Cees Klungel die dichter bij de brug ook een mooie vangst had van 4480 gram en daarmee 2de werd. Met gemiddeld 1801 gram werd duidelijk meer gevangen dan vorig jaar (775 gram) en iets meer dan in 2016 (1748 gram).
Met nog 2 wedstrijden te gaan is de top 3 zonder aftrek: 1) Bert van der Laan, 19 punten; 2) Cees Klungel 25 punten en 3) Adolf Mein 26 punten. En met aftrek 2 slechtste wedstrijden: 1) Bert van der Laan 6 punten, 2) Cees Klungel 11 punten en 3) Edwin Drenth 12 punten. Maar vlak achter de  huidige top drie zitten nog een aantal vissers die nog kans maken op een hoge notering.

de zon breekt door boven het A.G. Wildervanckkanaal

Adolf Mein vist comfortabel vanaf een steiger, in opdracht van de hengelsportfederatie Groningen Drenthe een aantal jaar geleden geplaatst.

Hero Elderman zit ook comfortabel op zijn stoel.

hij vangt net een vis, die zijn buurman, een snoekbaarsvisser voor hem uit het water schept.

een brasempje van ongeveer 500 gram.