Geslaagde vleeswedstrijd op zaterdag 19 mei

Woensdag, 23 mei 2018

Zaterdag 19 mei werd de traditionele vleeswedstrijd gehouden. Het was een geslaagde dag.

Voor het eerst was de vleeswedstrijd op een zaterdag. Voorgaande jaren was dit de vrijdag na Hemelvaartsdag.
Het viswater was het kanaal Veendam-Musselkanaal ter hoogte van Musselkanaal. Voor HOG was het de eerste keer dat hier een wedstrijd werd gehouden. Voor herhaling vatbaar. De oevers zijn goed begaanbaar en met de visstand lijkt het wel goed te zitten. De vangst was divers met brasem, blei, ruisvoorn, blankvoorn, baars, zeelt en pos maar vooral veel bliek (kleine brasem).
Na inschrijving op de parkeerplaats bij Pekelahof werd om 7 uur koers gezet naar Musselkanaal. Tot 12:30 uur hadden de 19 deelnemers de tijd om zoveel mogelijk vis te vangen.
Het was de afgelopen dagen behoorlijk fris geweest. Ook deze morgen was nog kil en soms niet helemaal droog. Pas na de wedstrijd brak de zon door en liep de temperatuur vlot op.
De vis was niet erg actief. Vooral kleine vis werd gevangen. Degene die een bonusvis in de vorm van een dikke brasem of zeelt ving, zou hoog op de ranglijst eindgen. Op twee na ving iedereen vis. De mannen van Westerlee deden het opnieuw goed. Geert Schepers werd met 4650 gram eerste en Pieter Rooda met 3890 gram tweede vlak voor Jan Aardema die met 3860 gram derde werd. Totaal werd 28140 gram vis gevangen, gemiddeld 1481 gram, vergelijkbaar met vorig jaar op de steigers bij Stadskanaal.
Na de wedstrijd werd weer koers gezet naar Oude Pekela waar in de Pekelahof werd genoten van een goed verzorgde buffetmaaltijd. Voor de winnaar was vandaag nog een leuke prijs en voor degene die niets vingen een aanmoedigingsprijsje. Na het uitdelen van een rollade aan alle deelnemers werd deze gezellige dag afgesloten.

Emmo had het niet druk vandaag

Tonnie ving genoeg maar wel kleintjes.

Stoffer ving in dit deel van het parcours nog het meest en werd negende.

Adolf moest het doen met een paar visjes

Willem ving op het eind nog een paar bonusvissen (met alternatief aas) en eindigde op de 5e plek.

Kootje ving ongeveer 30 vissen maar ze waren wel klein van stuk

Hendrik ving helaas niets