De verschillen blijven groot

Donderdag, 17 mei 2018

Het weer en de vangsten blijven nog grillig.

Zo was het afgelopen dinsdagmiddag tijdens de vijfde wedstrijd aan de Kromme Elleboog korte broeken weer. De wel aanwezige vis zwom hoog in het water heen en weer, genietend van het zonnetje. Voor aas en voer hadden ze geen oog behalve een korte periode tegen het eind van de wedstrijd toen enkele brasems en bleien werden gevangen. Hilko Koetje werd met 5 vissen eerste maar verloor wel zijn lievelingsdobber toen de lijn los raakte van de connector en de vis met het tuigje het meer opzwom, buiten bereik van de hengels.
Een dag later kon tijdens de tweede woensdagavondwedstrijd bij Reidertil de warmtejas weer aan. Een stevige frisse noordenwind blies dwars over het water en maakte het extra koud. De koude handen konden worden gewarmd aan de warm aanvoelende vissen. Door de wind  was het vissen met een lange hengel niet gemakkelijk. Toch beet de vis veel beter dan een dag eerder. In tegenstelling tot afgelopen zaterdag, toen hier de meeste vis richting sluis werd gevangen, waren de vangsten nu richting het gemaal het best. Geert Schepers en Adolf Mein vingen daar 10,36 en 10,0 kg. Gewichten die zelden worden gehaald tijdens de korte avondwedstrijden.
Een niet alledaagse vangst werd gedaan door Emmo Meijer. Een snoekbaars van ± 65 cm had belangstelling voor de maden op zijn haak. Helaas telt snoekbaars niet mee voor de wedstrijd.

Geert Schepers weegt zijn vangst

Adolf Mein weegt zijn vangst