WK Jeugd U14 /U18 /U23, een verslag van de vrijwilligers van HOG

Zondag, 27 juli 2014

WK vissen dicht bij, in Assen nog wel,  wie wil zo'n evenement niet graag meemaken?
Nou een viertal HOG leden wel, namelijk Emmo Meier, Bert van der Laan, Alex Wassing en ondergetekende.

Op Vrijdag 25 juli ’14 gingen wij naar Assen om als vrijwilliger van HOG mee te werken aan het WK Jeugd te Assen. Daar aangekomen zijnde kregen we een kop koffie en daarna instructies, shirts, caps en de sectie en nummers die wij moesten controleren.
Op beide dagen mocht ik in vak C de controle uitoefenen. Dit was het vak van U23, deze jongens waren niet ouder dan 23 jaar. Controle was eigenlijk niet nodig want deze jongelui hielden zich voortreffelijk aan de reglementen.
In deze sectie kreeg ik op deze dagen te maken met jonge vissers uit 4 verschillende landen. Op vrijdag kreeg ik een Duitse jongen Tobias Muller en een Sloveense jongen Miha Jezovsek. Op Zaterdag een Engelse visser James Dent en een Schotse jongen Josh Truema.
Deze jongens hadden slecht geloot want in deze sectie werd zeer slecht gevangen. Josh bijvoorbeeld ving zaterdag 2 visjes, totaal 23 gram. Wat mij wel opviel bij deze 4 jongelui was om vanaf het begin tot het einde hard te werken voor een goed resultaat. Alle technieken werden uitgeprobeerd bijv. op een halve meter van de kant, op 6-7 m., op 11 -13 m en tegen de overkant (Match hengel).
Helaas bleven de vangsten in deze sectie uit. De voertechnieken waren niet zo verschillend; er werd namelijk heel veel gecupt en gekatapuliseerd. Als aas werd veel met wurmpjes en pinkies gevist.
Na afloop van de wedstrijd(en) was er de prijsuitreiking. De Franse ploeg deed het uitstekend en dus werd er vaak de Marsaillaise gespeeld, wat door de Franse winnaars uit volle borst werd meegezongen.
Na de prijsuitreiking was er voor de vrijwilligers consumpties en een BBQ .(lekker mienjong) Daar werd door de HOG-ers Bert, Alex, Emmo en mijn persoon nog een poosje gezellig nagekletst. Het waren dus twee leuke intensieve dagen en heb toch weer iets geleerd van de aanstormende jeugd! (en zo hoort het ook )

Terugkijkend ; een geweldig evenement waar toch de HOG-ers aanwezig zijn geweest !

Stoffer Tolk

Foto's die door ons tijdens dit weekeinde zijn gemaakt zijn te vinden in ons fotoalbum: klik HIER