In Memoriam Henk Scholte

Vrijdag, 20 januari 2012

Op 25 november 2011 kregen we het droevige bericht dat ons erelid en oud-voorzitter Henk Scholte op 81 jarige leeftijd is overleden aan de gevolgen van een beroerte.

Henk is 41 jaar lid van onze vereniging geweest, waarvan 24 jaar als voorzitter. Kort na zijn aanmelding als lid werd hij in 1971 gekozen tot voorzitter als opvolger van dhr. Noorman. Deze functie binnen het bestuur paste goed bij hem en vervulde deze met plezier tot Gerrit Wolters het op de jaarvergadering van 20 januari 1995 van hem overnam. Bij deze gelegenheid werd hij tot erelid benoemd. Ook na zijn aftreden verdween hij niet helemaal van het toneel door de nieuwe voorzitter en de overige bestuursleden nog enige jaren als vice-voorzitter te ondersteunen.

Henk was als voorzitter een echte bestuurder. Dit had ook te maken met zijn dagelijkse werkzaamheden als directeur van Acheson. Henk hield van vissen, maar eindigde niet altijd in de bovenste regionen.

Naast het vissen hield hij van reizen en fietsen, samen met zijn vrouw Ina. Toen zij plotseling enkele jaren geleden overleed ging het met de gezondheid van Henk ook steeds minder.

Henk laat 3 kinderen en 5 kleinkinderen na.