Wedstrijden jaaroverzicht 2023: OVERIG

Zondag, 31 december 2023

Tenslotte nog een korte terugblik op een paar andere wedstrijden in 2023.

De nachtkoppelwedstrijd op 22-23 juli werd met 4 koppels gevist bij Nieuw Statenzijl. Het werd een zeer natte nacht met slechte vangsten op een persoon na: Jan Aardema wist in zijn eentje meer vis te vangen dan de anderen bij elkaar opgeteld. Klasse!

Aan de vleeswedstijd op 7 oktober deden 17 vissers mee. Hier was de wind die een hoofdrol speelde De vangst was desondanks redelijk en de snert na afloop bij De Kolk smaakte goed. Winnaar werd Bert van der Laan die Adolf Mein net voor bleef.

Adolf

Edwin

Aan de stekwedstrijd van het district De Grensstreek op zaterdag 24 juni deden 6 deelnemers aan deze competities mee. Bert van der Laan en Willem Mulder eindigden als tweede in hun vak. De vangst door de 21 deelnemers was in het Mussel A-kanaal bij Lanesloot slecht.

Bij de A naar B wedstrijd van het district op 26 augustus was de vangst beter. Van de 18 deelnemers was de helft afkomstig van onze wedstrijdgroep. Ook de winnaar: Geert Scheper was met 11400 gram iedereen duidelijk de baas. Jan Aardema werd knap derde met 4260 gram. Gevist werd in het Winschoterdiep aan de Oude Rijksweg.

Aan het Adrillenconcours vanuit café De Haven in Scheemda op 4 november werd dit jaar meegedaan door 22 vissers. De visstek was het Winschoterdiep bij Scheemda. De vangst was goed en de  top 5 geheel gevormd uit onze wedstrijdgroep. Jan Aardema werd kampioen (8260 gram), gevolgd door Cees Klungel (6180 gram), Bert van der Laan (5980 gram), Alex Wassing (5270 gram) en Pieter Rooda (4650 gram).