Laatste wedstrijd van het jaar met magere vangsten

Maandag, 18 december 2023

Afgelopen zaterdag 16 december werd de uitwaaiwedstrijd gehouden. Deze laatste wedstrijd van het jaar was net als vorig jaar in Nieuwolda.

Zoals verwacht was de vangst mager. De vissen zijn de laatste weken erg passief met bijten.

Het weer was minder dan verwacht: het miezerde de hele morgen.

De stroming van het water veranderde steeds in stilstaand (na stroming) naar sterk stromend om vervolgens weer langzaam tot stilstand te komen en tenslotte weer te gaan stromen. Wat wil je ook met deze uitgesproken natte periode.

Maar de 17 vissers, een mooie opkomst, probeerden er het beste van te maken. Onze voorzitter Jan Aardema wist verrassend met de feeder de meeste vis te vangen. Maar met nog geen kilo was dat ver beneden de topper van vorig jaar, J Hoven die 4380 gram ving. Totaal werd door de 17 vissers een schamele 5740 gram gevangen, gemiddeld 338 gram. Vorig jaar was dat met 1785 gram beduidend beter. Vooral kleine vis werd gevangen: voorn, bliek , baars en pos. Een enkele bonusvis, zoals een dikke voorn zorgde voor een hoge klassering.

Terug bij De Kolk in Midwolda werden we getrakteerd op een heerlijke stamppotbuffet.

Na een groepsfoto met onze nieuwe HOG-trui/vest aan, ging een ieder met een vers gerookte zalmforel in de hand naar huis: toch wat gevangen!

Prettige kerstdagen en een gezond en visrijk 2024!