Eerste wedstrijd in het nieuwe jaar

Zaterdag, 22 januari 2022

Aangezien de wintercompetitie van het district stil ligt door de huidige coronamaatregelen en het waarschijnlijk nog wel een aantal weken gaat duren voordat een herstart verwacht kan worden, had Alex voorgesteld om dan zaterdag 22 januari een wedstrijdje te houden binnen de club. Want een viswedstrijdje binnen de club wordt door Sportvisserij Groningen Drenthe (SGD) wel goedgekeurd maar een wedstrijd van het district niet. Een goed idee van Alex!

Met 10 deelnemers hebben we gevist in het Ruiten A-kanaal, tussen Spetsebrug en Mercedesbrug bij Veelerveen. Inschrijving was tot 8:15 uur en om 12:30 uur was het einde wedstrijd.

Het was in het begin wat druilerig maar gaandeweg de morgen kwamen ook een paar blauwe plekken in de lucht. Met 7°C en niet al te veel wind was het goed weer voor een winterwedstrijd.
Het bruinige water stroomde de hele morgen wat normaal gunstig is voor de bijtlust. Wel dreef gemaaid plantenmateriaal op het water dat  enigszins hinder opleverde.

De vangsten waren wisselend. Enkelen (en niet de minsten) hebben geen of weinig beet gehad maar door anderen werd een mooi partijtje bij elkaar gevist. Onder de gevangen vissen mooie blankvoorns en dikke brasems.

Edwin ving het meeste gewicht waaronder enkele brasems. Alex werd op gepaste afstand tweede en Bert derde. Voor alle drie was een tas met boodschappen.

Als de coronamaatregelen zodanig blijven dat de wintercompetitie over enkele weken niet kan worden hervat dan houden we een tweede winterwedstrijd binnen de club.

Geert

Adolf