Tweede woensdagavondwedstrijd bij Scheve Klap

Zondag, 21 juni 2020

Afgelopen week werd de tweede wedstrijd gevist in de woensdagavondcompetitie.

Opnieuw een mooie opkomst met 16 deelnemers.

Het viswater bij Scheve Klap is sinds vorig jaar minder aantrekkelijk geworden omdat langs een groot deel van de smalle weg een parkeerverbod geldt. De smalle weg is aan het verzakken en het passeren van grote voertuigen zoals melkwagens langs geparkeerde auto's werd steeds lastiger. Daarom was dit jaar ook het water aan de andere kant van de Scheve Klap tot het wedstrijdparcours toegevoegd.

Onder aangename temperaturen kon ieder zijn stek opzoeken. Wouter zat dichtbij de brug op een kale oever. Het waterschap is bezig met kadeherstel. De brede rietkraag die hier stond is helaas verdwenen. Ook kreeg hij met een onverwachte situatie te maken. Een groep jongeren vond het lekker om vanaf de brug in het warme water (22°C) de plonsen. Gelukkig waren daardoor niet alle vissen weggevlucht, gezien zijn vangst.

De vangst, gemiddeld 1658 g,  was vergelijkbaar met vorige week in het Winschoterdiep (gemiddeld 1519 g) en beter dan vorig jaar (891 g) en 2018 (1057 g).  De vangst bestond uit blei, baars, paling (telt niet mee), pos, voorn en brasem. Ook werd een prachtig, grote winde gevangen door Edwin.

Eerste werd Adolf met 5550 g. Na de winst op zaterdag de tweede op rij. Net als vorige week werd Bert tweede met 3980 g en Edwin derde met 3380 g. De winnaar van de vorige week, Cees werd vandaag vierde met 2860 g. Helaas waren ook drie nullen te noteren.

Volgende week staat er weer een wedstrijd in het Winschoterdiep op het programma, bij plan Noord.

de brugspringers

werk in uitvoering

Wouter bij de verdwenen rietkraag.

Emmo heeft de touch nog niet te pakken.

de vangst van Adolf

de vangst van Wouter