Wedstrijden week 18 (29 apr-5 mei)

Maandag, 6 mei 2019

In week 18 slechts een wedstrijd: op de dag van de dodenherdenking werd de derde wedstrijd van de zaterdagmorgencompetitie te Woudbloem gevist.

In tegenstelling tot voorgaande jaren was de vangst door de 16 deelnemers in de mooie omgeving van de Scharmer Ae, matig. De brasems waren door het koude weer niet los hoewel plaatselijk nog redelijk werd gevangen. Zo wist Edwin de wedstrijd te winnen met bijna 12 kilo aan vis waaronder naast brasem ook zeelt. Willem ving vooral in het begin een aantal brasems en werd met 7 brasems en bijna 7 kilo tweede. De top drie werd gecomplementeerd door Geert die bijna 5,5 kg ving waaronder een niet alledaagse vis, namelijk een kopvoorn. Helaas geen foto genomen.
Tonnie had ook geen alledaagse vangst: 3 keer had hij een boom aan de haak. Hij maakt daarom grote kans op de titel "boomvisser van het jaar".
Totaal werd 45680 gram gevangen, 2855 g per deelnemer gemiddeld. Vorig jaar was dit nog 7580 g, in 2017 3162 g en in 2016 5486 g.

zonopkomst. Het is nog rustig weer maar koud, net boven het vriespunt. De temperatuur zou niet boven de 10 graden uitkomen.

in het zonnetje en achter de plu was het goed te doen.

de meeste (winterse)buien gingen grotendeels langs ons heen

de magere vangst van Rosken

en Adolf

Willem ving nog 7 brasems aan de worm en werd met 6820 gram tweede.