Uit de oude doos, deel 6: jaarvergadering 1962

Maandag, 22 juni 2015

Jaarvergadering 1962
Op 12 januari werd in Café van Eerden te Midwolda de jaarlijkse jaarvergadering gehouden. De opkomst was redelijk.

Na het welkomswoord van de voorzitter werd de vergadering geopend met het punt, ingekomen stukken en de notulen. Diverse zaken werden aan de orde gesteld.
Speerpunten waren vooral de verhoging van het ledental, op zoek naar goed viswater, visuitzetting eigen water en het Koediep, Nieuwe Kanaal en Termunterzijldiep.
Ook de eigen viswedstrijden en het Nederlandse Kampioenschap kregen veel aandacht.
Het streven om het aantal leden te verhogen naar 100 was geslaagd, maar de ledenwerfactie gaat ook in 1962 onverminderd door.
Het financieel verslag en de begroting werden onveranderd goed gekeurd.
Ofschoon de visstand in het Koediep, Nieuwe-Kanaal en het Zijldiep zich langzamerhand aan het herstellen is zal in dit water slechts een enkele wedstrijd worden gepland.
Bij voldoende deelname zullen er enkele bus-wedstrijden worden gehouden naar Friesland of het ijsselmeer. Deze busreizen kunnen worden aangevuld met niet-leden van andere clubs uit de regio. Ook zullen er weer selectiewedstrijden worden gehouden voor deelname aan het Nederlandse Kampioenschappen.
Bij de bestuursverkiezing zijn herkozen de heren J.K de Boer, H.L. Zuidema en H.J. Maathuis.
Bestuursleden zijn: J.K.de Boer. voorzitter, J.Drenth, secretaris, A.Werkman, penningmeester, H.J.Maathuis, bestuurslid, H.L.Zuidema, bestuurslid
Sportcommissieleden zijn: A.H Kruizinga -- Midwolda, D.Meerman -- Midwolda west, E.Boven --Oostwold, J. Maathuis -- Scheemda  J.Drenth - Midwolda