Uit de oude doos, deel 4:

Vrijdag, 12 juni 2015

VISUITZETTING KOEDIEP / NW. KANAAL / TERMUNTERZIJLDIEP

Op zaterdag 20 januari 1962 is er 5000 pond witvis uitgezet, dit waren prachtige voorns die zijn uitgezet in bovengenoemde wateren.

Door een aantal leden van de vereniging is 2500 pond mooie voorns in het Koediep vlakbij de kruising van het Nieuwe Kanaal uitgezet. Door de hengelclub Nieuwolda is een even grote partij uitgezet in het Zijldiep.

Deze mooie voorns werden geleverd door de Fa. Roskamp- Klaver uit Zwartsluis en waren gevangen in de omgeving van Kampen. Deze leverancier gaf ook nog een goede tip: “Wilt u het komende voorjaar met deze voorns spreken, doe het dan in het Nederlands met een beetje Overijssels accent, dan komt het tijdens de vangst dik voormekaar”.

De vis was keurig op tijd geleverd. De organisatie van ons Provinciaal Groninger Pachtfonds klopte weer prima. We mogen dankbaar zijn dat de heren in het hoofdbestuur begrepen dat de uitzettingen hier nodig waren, om het viswater weer te herstellen. Mede door de gelden, die verzameld waren door het actiecommité, waren deze uitzettingen mogelijk.

Hieronder volgen enkele berichten uit het clubblad toentertijd:

ZEEWEDSTRIJD NABIJ HARLINGEN

Op 12 mei a.s. is een zeewedstrijd vastgesteld die waarschijnlijk plaats zal vind nabij Harlingen of Afsluitdijk. Geef u vroegtijdig op , dit vanwege de bestelling van zeepieren.

EERSTE COMPETITIE WEDSTRIJD 1962

Onze eerste comp. wedstrijd wordt gehouden op 2 juni in het Schildmeer en in het Afwaterings-kanaal nabij Steendam. Voor het bestellen van een visbootje dient men dit vroegtijdig aan te geven.

Ammie