Federatieve wedstrijden 2018 open voor inschrijving

Zaterdag, 3 februari 2018

Van de Hengelsportfederatie Groningen Drenthe heeft onze vereniging bericht gekregen dat de diverse federatieve wedstrijden weer open zijn voor inschrijving. Zie hierna de door HOG ontvangen mail van de Federatie met verdere uitleg.

Beste bestuursleden van de hengelsportverenigingen aangesloten bij de Hengelsportfederatie Groningen Drenthe,

Namens de wedstrijdcommissie bericht ik u dat de federatieve wedstrijden voor 2018 weer zijn vastgelegd en opengesteld.

Naar aanleiding van onze evalutie met de klankbordgroep van wedstrijdvissers, hebben we de volgende wijzigingen ingevoerd; dit jaar gaan we voor het eerst bij alle federatieve wedstrijden handmatig loten (met uitzondering van het NOK). Daarnaast zijn er twee reglementen iets aangepast. Bij de junioren mag de jongste jeugd (categorie U15) niet meer met vers de vase vissen, om zo de drempel voor het wedstrijdvissen wat te verlagen. De oudere jongeren (categorieën U20 en U25) mogen wel met vers de vase vissen als ze dat willen.

Daarnaast mag bij het Federatief Kampioenschap Dobber Individueel en Teams niet meer gevoerd worden met de feeder.

De eerste wedstrijd in het federatieve wedstrijdseizoen is gewoontegetrouw het NOK op zaterdag 14 april 2018. Dit jaar ligt de organisatie bij Sportvisserij Oost Nederland en wordt er gevist in het Beukerskanaal bij Steenwijk.

Daarna volgen de diverse Federatieve Kampioenschappen waarbij men zich kan plaatsen voor de Open NK’s. Kijk voor meer informatie op http://www.vissen.nl/wedstrijden/federatieve-wedstrijden.html

Aanmelden kan digitaal via de diverse digitale aanmeldingsformulieren: http://www.vissen.nl/wedstrijden/inschrijven-diverse-federatieve-wedstrijden/