Vispas 2019 zonder 'dikke boekje'

Vrijdag, 31 augustus 2018

Volgend jaar 2019 is het weer tijd voor een nieuwe Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren, ook wel het 'dikke boekje' genoemd. Het huidige boekje is geldig van 2016 t/m 2018. Wanneer je een papieren versie van dit boekje wilt ontvangen, samen verzonden met de vispas 2019, en niet wilt volstaan met een digitale lijst dan moet je wel actie ondernemen.

Om het milieu en kosten te besparen wordt de nieuwe editie van het 'dikke boekje' zo veel mogelijk digitaal verspreid. Dat kan prima, aangezien onderzoek heeft uitgewezen dat de dekkingsgraad van www.visplanner.nl en/of de VISplanner app op de smartphone inmiddels boven de 80% ligt. Het 'dikke boekje' wordt daarom alleen op aanvraag nog naar vispashouders verzonden.

Sportvisserij Nederland heeft ervoor gezorgd dat de Lijsten van Viswateren, behorend bij de vispas, ook digitaal wettelijk zijn toegestaan. Nu de VISplanner, geschikt voor alle smartphones via de website, mobiele site of gratis app, sinds 2015 ook rechtsgeldig is, hoeft het 'dikke boekje' dus niet meer mee naar de waterkant.

Wil je toch een papieren versie van het 'dikke boekje'?

Via www.mijnsportvisserij.nl en www.viswaterlijst.nl kun je aangeven dat je bij de vispas volgend jaar ook een papieren 'dik boekje' wilt ontvangen. Meld deze voorkeur bij voorkeur aan voor 1 oktober (i.v.m. de verwerking/verzending).

Kom je er niet uit dan kun je de penningmeester van HOG vragen om je voorkeur voor papier in het ledenbestand vast te laten leggen. Ook krijgt elke hengelsportvereniging voldoende 'dikke boekjes' om aan leden op verzoek uit te reiken.