Dinsdagmiddagcompetitie van start

Woensdag, 4 april 2018

De kop is eraf! De eerste competitiewedstrijd van HOG is achter de rug.

Op de warmste dag sinds 19 oktober schreven 11 deelnemers in bij wedstrijdleider Stoffer Tolk. Voor sommigen was het de eerste keer, na een lange winterstop dat de hengel in 2018 weer ter hand werd genomen.

De winter was eerst nat en somber maar haalde aan het eind nog uit met enkele koude perioden waarin zelfs in maart nog geschaatst kon worden.

De verwachtingen over de vangst waren niet hoog. Het water is nog koud en de winter nog maar net voorbij. In een pooltje werd dan ook laag ingezet op de verwachte aantal te vangen vis.

Om 13 uur , na enkele huishoudelijke mededelingen van de wedstrijdleider, zocht iedereen zijn stek op. Het gemaal van Hongerige Wolf sprong aan en ruim een uur bleef het water behoorlijk stromen. Ook de matige wind waaide dwars over het water. Geen gemakkelijke omstandigheden. Gelukkig bleef het wel droog ondanks de soms dreigende luchten.

Toch werden al snel enkele vissen gevangen en zelfs enkele brasems. Later nam de wind wat af en hield het gemaal ermee op. Zo was beter te vissen tot einde wedstrijd om 17 uur.

Uiteindelijk werden nog een behoorlijk aantal brasems tussen 40-50 cm gevangen. Omdat ook nog enkele zeer grote blankvoorns (30-36 cm) zich lieten verleiden tot aanbeet viel de vangst voor de meesten toch niet tegen.

Volgende week al de tweede wedstrijd in het Meedenerdiep.

Stoffer heeft voor aanvang nog een aantal huishoudelijke mededelingen.

Soms dreigende luchten maar het bleef droog

Prachtige blankvoorns werden gevangen, zoals deze door Adolf van 36 cm.

Bert won de poole