Afsluiting dinsdagmiddagcompetitie 2017

Dinsdag, 24 oktober 2017

Dinsdag 3 oktober is de dinsdagmiddagcompetitie afgesloten in de Twee Oldambten in Oostwold. Zie hierna een verslag van de wedstrijdleiding en een paar foto's van een deelnemer.

Verslag Dinsdagmiddagcompetitie 2017

De Dinsdagmiddagcompetitie liep op 19 sept. ten einde. Een verslag in vogelvlucht.

Er was het afgelopen seizoen een goede opkomst van 9 tot 13 viskelu per wedstrijd. De omstandigheden waren over het algemeen goed en de vangsten redelijk.

Over de viskelu valt ook nog wel het een en ander te verhalen .

Bijv. bij de 3e wedstrijd te Kromme Elleboog wilde een visser een vis die hij aan de lijn had even scheppen maar vlak bij het net ontkwam de vis . Wat schetst zijn verbazing: het onderlijntje met daaraan de haak met made zat vastgeschroeid aan zijn sigaar ?

Bij de 5e wedstrijd Winschoterdiep t/o plan Noord zat visser meer achter de bossen met een closetrol dan aan het viswater . Tot overmaat van ramp viel er ook nog eentje in het water. Hij kon gelukkig snel weer op de wal kruipen ( hij kreeg een week later zwembandjes van het bestuur).

Bij de 6e wedstrijd moesten we vanwege de harde wind uitwijken naar centrum van Nieuwolda. Daar hadden de viskelu eigenlijk een kettingzaag nodig. Want de snoeren zaten vaker vast in de bomen dan in het water .

De 8e wedstrijd was een topper in het Buiskooldiep. Daar werden in totaal 608 vissen gevangen . Bert v.d. Laan was hier de winnaar met 152 vissen met een gemiddelde lengte van 5,4 cm !

Bij de 10e wedstrijd bij Meedhuizen bleken een paar viskelu meer belangstelling te hebben voor een pruimenboom dan een visstek ???

Bij de 11e wedstrijd bij Duurkenakker kwam Hilko Koetje met het voorstel om te gaan poolen . Dus vooraf het aantal vis raden die er die middag gevangen zou worden. Voor de winnaar stelde hij een worst beschikbaar. Dit voorstel werd door ons allen goedgekeurd. Ook bij de later gehouden wedstrijden stelde hij iedere keer een prijsje beschikbaar . We zullen het volgend seizoen onze penningmeester aan zijn jasje trekken .

De 12e wedstrijd in de Westerwoldse Aa leverde veel gemopper op want er werd daar wederom slecht gevangen. Dat leverde commentaar op van een visman : As wie hier volgend jaar weer hin goan den dou ik nait mit !

De 13e wedstrijd was wederom in het Buiskooldiep en er werd weer goed gevangen, totaal 554 stuks.

De eindstand: nr.1 Bert van der Laan, hij werd onbedreigd kampioen. Hij won van de 15 wedstrijden maar liefst 9 keer!!
Nr. 2 S.Tolk, hij eindigde na jaren eindelijk voor Kootje Kolk hij werd dit jaar derde.

De langste vis werd ook door Bert gevangen, een brasem van 55cm gevangen in Nieuwolda .

De laatste (metworst)wedstrijd hebben we gevist in het nieuw gegraven kanaal achter Midwolda. Dit was geen succes. R.Brouwer werd eerste met 8 minibaarsjes . Daarna naar Reumerman voor de prijsuitreiking en een drankje met een berehap of zo .Voor volgend seizoen gaan we op dezelfde wijze door dus gewoon weer meten NIET op gewicht .

S.Tolk