Start competities

Vrijdag, 21 april 2017

De dinsdagmiddag- en zaterdagmorgencompetites zijn weer begonnen! De woensdagavondcompetitie begint 3 mei met een wedstrijd in het Meedenerdiep.

Maar eerst even een terugblik op de wintercompetitie 2016-2017, georganiseerd door het district De Grensstreek, het district waar onze vereniging onder valt.  Onder de HOG-vissers is altijd een behoorlijke belangstelling om ook in de winter in competitieverband te vissen. Dit jaar deden 8 vissers mee. De 8 wedstrijden worden gehouden van eind oktober tot begin maart. Het vertrek is afwisselend vanuit Vlagtwedde of Winschoten.  Verreweg de beste vangst werd behaald in het Zuidlaardervaartje, een bekende winterstek.
Ook dit jaar is Bert van der Laan kampioen geworden. Dit is al heel gewoon. Want in de 11 jaar dat deze wintercompetitie er is, heeft Bert altijd het podium gehaald: 8x eerste, 2x tweede en 1x derde.
Alex Wassing is knap derde geworden, na Wessel Teuben van de hengelsportvereniging uit Wedde.

Alex, Bert en Wessel met de bekers, uitgereikt na afloop van de laatste winterwedstrijd op 4 maart.

De dinsdagmiddagcompetitie is nu 2 wedstrijden op weg. De eerste wedstrijd was op 4 april bij Reidertil. De vangst door de 13 vissers was redelijk tot goed door het aangename weer van de afgelopen dagen. Dat was veranderd tijdens de tweede wedstrijd, een week later op 11 april, in het Meedenerdiep. De koude NW wind deed de vangst geen goed. Door de 8 aanwezige vissers werd slechts een enkele dikke brasem werd gevangen, naast wat kleinere vissen, vnl. voorn.

De zaterdagmorgencompetitie is 8 april gestart met 14 vissers in het Damsterdiep bij Appingedam. Het was rustig en vrij zacht weer maar wel flink bewolkt en een beetje nat door hele fijne motregen. Er werden redelijk aantallen gevangen maar de vissen waren op een paar uitzonderingen na niet al te groot van stuk zodat de gewichten bescheiden bleven.

Zie op de uitslagenpagina voor de volledige uitslagen.

Rosken Brouwer aan het Damsterdiep

De vangst van Alex Wassing, met een onder de paaipukkels zittende brasem van 1540 gram