uit de oude doos... 1963

Zondag, 13 september 2015

WAAR ZIJN DE VISSEN ???

De lange en zeer koude winter 1962 - 1963 heeft bij de vissen een ware slachting aangericht.
Ook in het voorjaar waren de vissen niet herkenbaar bezig met de voortplanting. Voor velen is het een raadsel waar de vissen in het waterschap Oldambt zijn gebleven. Veel vis is er uitgezet, en men was er dan ook van overtuigd, dat er vis moest zitten.
Toch zijn de vangsten zeer slecht. Er wordt slechts een enkele magere voorntje uit het water getild. Deze situatie is gelijk in het Koediep, het Nieuwe Kanaal en het Termunterzijldiep.

SELECTIEWEDSTRIJDEN AUG. 1963

Wat de oorzaak ook moge zijn, dat is nog steeds niet bekend, maar het zit de vereniging ieder jaar tegen, met de keuze van de plaats, waar de selectiewedstrijd om het kampioenschap van Nederland wordt gehouden.
Dit jaar had men het Zijldiep gekozen, vanwege de grote visuitzettingen die in dit water hebben plaats gevonden. Maar het werd een droevige vertoning. Van de 40 hengelaars die aan de selectie deelnamen, is er slecht één visje gevangen.
H.S.V. Appingedam was de gelukkige om naar de landelijke wedstrijd te worden afgevaardigd.