Uit de oude doos... 1962

Zondag, 13 september 2015

Nog éénmaal het jaar 1962.

Na de grote vissterfte in de zomer van 1959 gaat het nu weer de goede kant op. De wedstrijd van 23 juni 1962 bij de Scheve Klap hebben alle 17 deelnemers vis gevangen. We geloven dan ook zeker dat de moeite, die velen zich getroost hebben bij de visuitzettingen en dat alle financiële offers die gebracht zijn met de goede samenwerking van de visserij-inspectie en het Prov. Gron. Fonds, resultaten begint af te werpen.
Als u kunt zien hoeveel sportvissers de laatste tijd gebruik maken van de mogelijkheden in de wateren in onze omgeving dan geeft dat de 'burger' moed.
We zullen doorgaan om actie te voeren tegen de watervervuiling en vis gaan uitzetten waar dit verantwoord is. (Secr. J.Drenth)

Binnenkort meer eigen viswater. Juli 1962.
Er is een huurovereenkomst getekend voor het viswater in de Oostwolderpolder en de Finsterwolderpolder. Deze overeenkomst is gezonden naar de Kamer voor Binnenvisserij ter goedkeuring. We verwachten dat deze binnenkort terug komt met toestemming van de Kamer om vergunningen te mogen uitreiken.

Kampioenschappen van Nederland 1962.
Al onze moeite is beloond geworden, we kunnen voor het derde jaar zeggen, dat onze club kampioen is van de Prov. Groningen. Het was een hele strijd deze keer en we hebben dan ook behoorlijk in spanning gezeten of we het zouden halen. Het persoonlijk kampioenschap is gegaan naar Appingedam waar dhr. P.Nieman met 53 punten kampioen werd.
Ons eerste team bestaande uit de heren: A.H.Kruizinga; R.Maathuis; D.Meerman: G.Oudekerk en B.Wezeman. hebben het samen geklaard. Gefeliciteerd. Deze vijf personen gaan naar de landelijke wedstrijd op 22 september te Gorichem.