Uit de oude doos, deel 7: anekdote

Maandag, 22 juni 2015

een bijzonder anecdote:

Tijdens een bestuurs- en sportcommissievergadering bij Café Bolhuis te Oostwold werd onze voorzitter, J.K.de Boer huisarts te Oostwold, weggeroepen voor een bevalling. Hij zou met een half uur terug zijn.

De vergadering werd voortgezet door de secretaris dhr. J.Drenth.
Na ruim een half uur was de voorzitter nog niet teruggekeerd. In die tijd had niet iedereen telefoon laat staan een 'mobieltje'. Na afloop, zonder een terugkerende voorzitter, sloot de secretaris de vergadering.
Wat bleek nu het geval te zijn; Nadat dokter de Boer mee had geholpen om een gezonde meisje op de wereld te zetten hij in 'sneltrein- vaart' naar een andere bevalling moest waar een hoog zwangere vrouw in barendsnood verkeerde. Inmiddels was het al 23.30. Nadat ook deze bevalling goed was verlopen en hij met zijn auto wilde vertrekken bleek z,n rechter voorband lek te zijn. Dus moest de "kersverse"jonge vader op zijn brommer naar garage Blauw te Midwolda die onze voorzitter weer uit de nood hielp. De één hielp de ander.

Het was een wonderlijke avond. Ook een huisarts maakte in die tijd reeds heel gekke dingen mee.